Zmiana zasad logowania na konto bankowe przez Internet

Kolejny bank właśnie poinformował swoich klientów o zmianach w sposobie logowania na konto bankowe przez Internet. Już od 14 września nie zalogujemy się bez telefonu na konto bankowe.

Każde logowanie będzie musiało być potwierdzone SMS-em z kodem autoryzacyjnym. Takie zmiany mają na celu podniesienie bezpieczeństwa w korzystaniu z kanałów zdalnych. Podczas logowania na konto będzie nam więc potrzebny login, hasło i kod autoryzacyjny. Jeśli taka opcja nie jest dla nas odpowiednia możemy wybrać token lub mobilny podpis.

Dodatkowo dla wygody użytkowników banki wprowadzają opcję „zaufanych urządzeń”. Jest to bardzo wygodne w przypadku, gdy logujemy się do konta bankowego na jednym komputerze. Wtedy bmożemy dodać takie urządzenie do zaufanych i nie będziemy musieli wpisywać kodu autoryzacyjnego za każdym razem. Oczywiście takie rozwiązanie nie jest idealne. W przypadku kradzieży komputera, złodziej będzie miał dostęp do naszego konta, o ile zna dotychczasowe hasło i login.

Zmiany w logowaniu do aplikacji mobilnej na smartfonie

Zmiany odczują także osoby, które korzystają z bankowości mobilnej na swoim smartfonie. Będziemy mogli logować się do aplikacji bankowej jedynie z telefonów, które zostały wcześniej zgłoszone jako zaufane. Zostanie także skrócona długość sesji w aplikacji. Już po pięciu minutach bezczynności zostaniemy automatycznie wylogowani. Do tej pory było to trzydzieści minut.

Kolejną zmianą będzie wpisywanie kodu PIN w terminalu płatniczym nawet w przypadku, gdy kwota nie przekracza 50 zł, a my płacimy zbliżeniowo.

Zmiany te zostaną wprowadzone między innymi w bankach: Millenium, Pekao, Euro Bank, PKO BP, mBank oraz Santander.

Przeczytaj również: Hulajnogi elektryczne stają się coraz bardziej popularne