Praca w call center (konsultant) - na czym dokładnie polega?

Praca w call center na pewno nie będzie dla każdego. To stanowisko, które spotyka się z wieloma, bardzo skrajnymi opiniami. Dla wielu jest to miejsce, gdzie po prostu można sobie dorobić, ale niekoniecznie w dobrej atmosferze. Inni z kolei mówią, że w call center nie da się zarobić. Cóż – to po prostu praca, która nie nadaje się dla każdego. Jeśli ktoś nie lubi klientów, nie umie ich przegadać, nie umie ich zainteresować i ma problem z dzwonieniem do obcych ludzi z ofertą – faktycznie, lepiej poszukać czegoś innego. Ale jeśli ktoś potrzebuje atrakcyjnych prowizji, ceni sobie elastyczny grafik albo chce pomóc klientom – to może być ta wymarzona praca. W końcu call center to nie jest tylko sprzedawanie garnków. To również infolinie sieci komórkowych, gdzie klienci szukają pomocy. To wiele innych miejsc, w których słuchawka to najważniejsze narzędzie. Dowiedzcie się lepiej czym jest praca w call center. 

Opis zawodu 

W call center można pracować w zasadzie zawsze, „od ręki” bo to zawód, który nie wymaga określonego wykształcenia. Ważne są, dla pracodawcy, predyspozycje kandydata. Czy potrafi pięknie mówić, czy jest komunikatywny, czy potrafi być zaangażowany i czy nie krępuje się rozmową z klientem. Wykształcenie może okazać się atutem wtedy, kiedy zatrudnienia w call center poszukujemy np. w banku. Coraz częściej „call center” nie przypomina tego, czym było kilka, kilkanaście, lat temu. W tym momencie, przy nowych technologiach, głównymi obowiązkami są między innymi: 

• Obsługa czatów online 
• Przeprowadzanie ankiet 
• Pomoc z obsługą produktu 
• Przyjmowanie reklamacji 
• Współpraca w akcjach promocyjnych 

W wielu miejscach, w call center, można liczyć na awans – to nie jest tak, że się kompletnie utknie na jednym stanowisku. Jeśli ktoś się sprawdza to ma szansę zostać team leaderem albo project managerem. 

Ile zarabia konsultant? 

Różnie, jak zawsze. Wiele zależy od miejsca pracy, stanowiska, regionu, w którym podejmuje się zatrudnienie. Przeważnie jest to około 4000 złotych brutto, ale wiadomo, że specjalista działu, team leader czy np. likwidator szkód będą zarabiać więcej. W zarobkach konsultanta sporą rolę odgrywają również prowizje.