Jak poradzić sobie ze stresem w pracy? (I nie tylko...)

Stres jest niebezpieczny dla naszego zdrowia. Może prowadzić to do poważnych chorób i dolegliwości m.in. do bólu w klatce piersiowej czy problemów z trawieniem. Niektórzy przez stres nie potrafią niczego zjeść, a inni z kolei zajadają swoje stresy. Długotrwały stres może prowadzić również do znacznego osłabienia układu odpornościowego i szeregu innych chorób, które są z tym związanym. Nie oszukujmy się – na co dzień najwięcej stresu związane jest z naszą pracą i życiem prywatnym. Aż 98% osób wskazuje, ze odczuwa stres.

Jak więc radzić sobie ze stresem w pracy? Jak próbować nie denerwować się, kiedy wszystko sprzysięga się przeciwko nam?

Jakie mogą być skutki przewlekłego stresu?

Najpierw należy dowiedzieć się do czego może doprowadzić stres, aby zechcieć z nim walczyć. Najpopularniejszymi schorzeniami, które nas dotykają, są między innymi:

- zmęczenie
- drażliwość
- zmniejszenie odporności
- bóle w klatce piersiowej
- problemy z trawieniem
- zawroty głowy
- brak apetytu lub nadmierny apetyt
- ataki paniki
- problemy z zasypianiem
- nerwowość
- problemy z trawieniem

To bardzo niekorzystne dla naszego zdrowia, dlatego musimy się nauczyć radzić sobie ze stresem.

Jak opanować stres?

Cóż, są odpowiednie ćwiczenia i wskazówki, do których można się zastosować kiedy mamy do czynienia z przewlekłym stresem.
Przede wszystkim – warto rozpocząć ćwiczenia fizyczne. One zmniejszają poziom stresu (kortyzolu), a w zamian za to zwiększają poziom endorfin, które są odpowiedzialne za uczucie szczęścia.

Drugim ważnym punktem jest przestrzeganie odpowiedniej ilości snu. Najlepiej, jeśli mieści się to w przedziale od 6 do 8 godzin. Będzie to możliwe w przypadku kładzenia się spać regularnie, o tych samych godzinach.

Kolejna istotna rzecz to przestrzeganie odpowiedniej diety – warto zjeść śniadanie, pić dużo wody, a także codziennie wypijać zieloną herbatę. Lepiej unikać kawy czy alkoholu, które podnoszą poziom stresu w organizmie.

Najlepiej również pamiętać o tym, aby wprowadzić do swojego dnia przynajmniej kilkanaście minut czegoś, co lubimy robić, a co nas uspokaja – to może być relaksująca kąpiel z olejkami, masaż, ćwiczenia jogi, słuchanie muzyki relaksacyjnej czy czytanie książki. Cokolwiek, co nieco nas wycisza.

Jak przestać się stresować?

Przede wszystkim musimy zdać sobie sprawę z tego, że nie na wszystko mamy wpływ i niektóre rzeczy dzieją się poza nami – nie warto więc tracić na nie naszą energię. Nie ma również potrzeby trzymać w sobie złych emocji albo dorabiać sobie złej ideologii do czegoś, co ma się wydarzyć bo może nie wydarzyć się nigdy.
Warto unikać również stresorów np. kłótni w swoim otoczeniu, hałasu, telefonów sprzedażowych z ofertami itp.

Mamy nadzieję, że to pomoże wam odzyskać odpowiednią równowagę.