Dropshipping - wszystko, co musisz o nim wiedzieć.

Dropshipping to jeden z modeli logistycznych, który swoje zastosowanie znalazł w sprzedaży internetowej. Teraz, mając sklep online, nie trzeba wcale wynajmować wielkich hal z towarami, a proces dostawy przenosi się na dostawcę. To rozwiązanie jest bardzo dobre np. dla początkujących sklepów online. Zanim jednak zdecydujecie się na takie wyjście – poznajcie lepiej model dropshippingu, a także zapoznajcie się z wadami i zaletami takiego rozwiązania.

Żeby podjąć najlepszą dla swojego biznesu decyzję – nie krępujcie się lepiej poznać tego modelu.

Jak działa dropshipping?

Najprościej wytłumaczyć to w ten sposób:

Klienci składają zamówienie → wchodzi ono do twojego sklepu → przekazujesz wysyłkę hurtowni → hurtownia wysyła zamówiony towar do klienta

Rola sprzedawcy w tym modelu ogranicza się do gromadzenia zamówień, kontaktu z klientem, pilnowania terminów. Hurtownia/producent, który zajmuje się wysyłką towarów odpowiada za to, aby odpowiedni produkt trafił do klienta.

Jeśli dopiero zaczynacie swoją przygodę ze sklepem online – pamiętajcie, że musicie zainwestować w najlepszą możliwą reklamę np. kampanie AdWords, porównywarki cen i zająć się SEO, aby zbudować wśród klientów świadomość, że wasza marka jest i istnieje, i możecie z niej skorzystać. Im większy ruch na stronie – tym lepiej działa model dropshippingu. I przekonacie się o tym na własnej skórze.

U kogo dropshipping się sprawdzi?

Jest kilka takich sytuacji i biznesów, w których model ten będzie naprawdę doskonale się sprawdzał. Można do tego zaliczyć między innymi:

• osoby, które otwierają swój pierwszy sklep online i zastanawiają się jak mogą zaoszczędzić na prowadzeniu działalności ze względu na okrojony budżet,
• malutkie e-sklepy, które sprzedają towary w niewielkich ilościach i wynajmowanie hali do magazynowania, płacenie za dostawę i zatrudnianie ludzi do obsługi magazynu wydaje się bezsensowne,
• sklepy, które wystawiają swoje aukcje za pośrednictwem Allegro i tam oferują swoje produkty,
• poszerzanie asortymentu sklepu,
• sprzedaż produktów wielkogabarytowych, których wysyłka nie jest tania, a dodatkowo jest dość problematyczna.

Oczywiście niezależnie od tego, co dokładnie robicie, pamiętajcie o tym, że przy prowadzeniu sklepu online jest wymagane zarejestrowanie swojej działalności. Pamiętajcie również o tym, żeby swoich dostawców wybierać spośród firm RZETELNYCH i SPRAWDZONYCH.

Zalety i wady dropshippingu

Nic dziwnego, że taki model wybierany jest chętnie przez sklepy internetowe – posiada on bowiem mnóstwo zalet:

• obniżenie kosztów prowadzenia sklepu – czyli jak mówiliśmy wcześniej: nie musi wynajmować hali, płacić za dostawy, zatrudniać ludzi do pracy na magazynie,
• niskie ryzyko finansowe,
• brak zamrażania kapitału finansowego
• możliwość rozpoczęcia pracy nad sklepem internetowym z niewielkim wkładem własnym,
• skrócenie czasu dostawy,
• zawsze aktualna oferta,
 • oszczędność czasu – nie trzeba się zajmować niczym, co związane jest z dostawami i wysyłką produktu, dzięki czemu można poświęcić czas na inne aspekty w prowadzeniu sklepu.

Jest jednak kilka wad, których należy się wystrzegać: towar może nie wysłać produktu w czasie, który my deklarujemy za pośrednictwem naszego e-sklepu. Czasami są również takie przypadki, kiedy dostawca nie może wysłać produktu bo… po prostu nie ma go na stanie. Dlatego właśnie istotny jest wybór odpowiedniego dostawcy.

Widzicie? Jeśli więc uważacie, że taki model warto wprowadzić w waszym sklepie – nie bójcie się i działajcie!